Mål: att förstå =
är lika med
Det ska vara lika på båda sidorna. Vi provade på vågen så att båda skålarna vägde lika.
När vi satt tillsammans på mattan lade vi stavar och likhetstecken för att förstå. Man kan lägga på många olika sätt! Det ska vara lika på båda sidorna.
Därefter arbetade vi i par och lade stavar och är lika med tecken.
Vi dokumenterade i våra matematikhäften.
När man arbetar i par kan man förklara för varandra. Då utvecklar man sin förståelse och sitt matematiska språk.
Det gäller att lägga stavarna rätt och måla med rätt färg!
Såhär kan det se ut i matematikhäftet.
är lika med
Det ska vara lika på båda sidorna. Vi provade på vågen så att båda skålarna vägde lika.
När vi satt tillsammans på mattan lade vi stavar och likhetstecken för att förstå. Man kan lägga på många olika sätt! Det ska vara lika på båda sidorna.
Därefter arbetade vi i par och lade stavar och är lika med tecken.
Vi dokumenterade i våra matematikhäften.
När man arbetar i par kan man förklara för varandra. Då utvecklar man sin förståelse och sitt matematiska språk.
Det gäller att lägga stavarna rätt och måla med rätt färg!
Såhär kan det se ut i matematikhäftet.
Vi tränade också på att dra streck med linjal.
Först var det lite svårt men sen klarade alla barn det mycket bra!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar